Spotify TikTok ve YouTube karışımı bir tasarıma büründü

Müzik uygulaması Spotify, video podcastları ve diğer ses biçimlerini keşfetmelerine yardımcı olacak bir yeniden tasarlanmış ana ekranı duyurdu. Güncelleme, daha fazla görsel öğe ve dikey kaydırma özelliği ile daha sosyal medya platformları gibi Instagram ve TikTok’a benzeyen bir akış sunuyor. Spotify, CEO’su Daniel Ek’in platforma 50 milyondan fazla “ses oluşturucu” çekmek istediği bir zamanda kendisini sadece bir müzik uygulaması olarak konumlandırmak istemiyor. Spotify, son yıllarda podcast, sesli kitaplar ve canlı seslere ağır yatırım yaparak, yeniden tasarım da şirketin daha geniş hedeflerini yansıtıyor.

Yeniden tasarlanan ana ekran, oynatma listeleri ve podcast’ler hakkında daha fazla bilgi sağlayan otomatik oynatma video podcast’ları ve büyük fotoğraflar sergiliyor.

Spotify TikTok ve YouTube karışımı bir tasarıma büründü

Uygulamanın üst kısmı hala albüm ve çalma listesi kapaklarını içeriyor, ancak kullanıcılar, “Müzik” veya “Podcast ve Gösterilere” tıklayarak Instagram Hikayeleri, TikTok veya YouTube Shorts’a benzeyen dikey bir kaydırma akışına erişebilirler. Yeni özellik, kullanıcıların şarkıları ve çalma listelerini tamamen incelemenin ötesinde hızlıca ön izlemelerini sağlar. Yeniden tasarım, kullanıcıların yeni şeyler keşfetmesini sağlamayı vurguluyor.

Spotify’ın yeni tasarımı, önde gelen ses platformu olma arzusunu yansıtıyor ve yeni kişiselleştirilmiş yapay zeka özelliği de bunun bir örneği. Geçici olarak mevcut çalma listelerine parçalar ekleyen Smart Shuffle özelliği, yıllardır çalıştığı “sadece sizin için çalma listesi” fikrini iyileştirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, plak çeviren ve kişiselleştirilmiş radyo şovlarına ev sahipliği yapan bir yapay zeka olan DJ, Spotify’ın tercih edilen ses platformu olma çabasının bir başka adımı olarak yorumlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir